Ansiomerkkisäännöt

Säännöt on hyväksytty hallituksen kokouksessa 27.11.1993

Suomen Ranskanbulldogit -yhdistys ry:n ansiomerkki on kullatulla seppeleaiheella varustettu yhdistyksen jäsenmerkki.

- Ansiomerkki voidaan jakaa yhdistyksen jäsenelle, joka on tehnyt pitkäaikaista ansiokasta työtä yhdistyksen hyväksi.
- Poikkeustapauksissa ansiomerkki voidaan jakaa myös yhdistykseen kuulumattomalle henkilölle tunnustuksena yhdistyksen hyväksi suoritetusta ensiarvoisesta toiminnasta.
- Ansiomerkkejä jaettakoon sen arvon mukaisesti säästeliäästi. Jaettujen merkkien määrä ei saa ylittää yhdistyksen toimintavuosien lukumäärää.
- Ansiomerkkien saajista on pidettävä erillistä luetteloa ja merkin saanti on merkittävä myös jäsenkortistoon.
- Ansiomerkki jaetaan yhdistyksen vuosikokouksessa tai yhdistyksen järjestämässä juhlatilaisuudessa.
- Ansiomerkin jakamisesta päättää yhdistyksen hallitus.
- Ansiomerkin jakamista voi jokainen yhdistyksen jäsen tehdä esityksen kirjallisesti tai suullisesti yhdistyksen hallitukselle.