TIEDOTE Yhdistyksen osallistumisesta SKL perustamaan työryhmään

Suomen Ranskanbulldogit ry on hallituksen kokouksessa 17.5.2020 päättänyt osallistua Suomen Kennelliiton perustamaan työryhmään, jossa käsitellään yksityisten ihmisten toteuttamaa roturisteytyssuunnitelmaa.

Työryhmä tulee mahdollisesti kokoontumaan myöhemmin tänä vuonna, ja yhdistys on mukana projektissa asiantuntijan roolissa, ei vetovastuullisena tahona tai projektin omistajana, koska se olisi vasten yhdistyksen sääntöjä.
Suomen Kennelliiton työryhmään on kutsuttu mukaan Suomen Kääpiökoirayhdistys, Suomen Ranskanbulldogit ry, sekä yksityiset henkilöt, jotka suunnittelevat roturisteytystä. Yhdistys ei osallistu projektin rahoitukseen.

Yhdistys etsii uusia tapoja puhdasrotuisten ranskanbulldoggien kasvatuksen edistämiseen. Suomen Ranskanbulldogit ry jatkaa puhdasrotuisten ranskanbulldoggien kasvatuksen ja terveystarkastusten tukemista entiseen tapaan, sekä kerää puhdasrotuisten ranskanbulldoggien terveystuloksia ja seuraa niiden kehitystä, pystyen näin huomioimaan tarvittavia kehityskohteita.

————-

During a board meeting on 17.5.2020 the French Bulldog Club of Finland decided to participate in a workgroup founded by the Finnish Kennel Club. The purpose of this workgroup is to discuss the possibility of implementing a cross-breeding plan initiated by private individuals.

This workgroup will possibly meet at some point later this year. The French Bulldog Club of Finland’s role in this project is to act as a subject matter expert, not as the responsible party nor project owner, as that would violate Club rules.

The following parties have been invited to the Finnish Kennel Club’s workgroup;

Finnish Toy Dog Club, French Bulldog Club of Finland, and the individuals who are proposing the cross-breeding.

The French Bulldog Club of Finland is in no way funding this project.

The French Bulldog Club of Finland is continually searching for new ways to further advance the breeding of purebred French Bulldogs. It continues to support breeding and health inspections of purebred French Bulldogs as before and follows all developments in order to define areas of improvement and plans for improving the future of the breed.